skip to Main Content
[vc_separator color=”custom” border_width=”2″ accent_color=”#001e36″]

Hos Gentlemanshop.se handlar du alltid enkelt & tryggt.

klicka på något av de alternativ nedan som du vill läsa mer om:

[vc_toggle title=”KÖPINFORMATION” el_id=”1447328013119-3493fb64-6b6e”]FRAKT
Vi har tar 59 kr i frakt per order. Alla försändelser sker med Posten eller DHL och skickas som paket eller brev. Vi skickar endast inom Sverige.

ALLTID FRIA RETURER OCH BYTEN
Vi bjuder alltid på returfrakten vid alla returer och byten. Oavsett anledning, såsom att du; ångrat dig, inte är nöjd med ditt köp, vill byta modell eller storlek. Vid returer och byten kontakta vår kundtjänst på telefon: 070 267 26 00 eller e-posta oss på kund@gentlemanshop.se så hjälper vi dig.

Tips: ha ditt ordernummer och artikelnummer på den vara du vill returnera framme när du kontaktar oss.

Vid retur, Glöm inte att fylla i och skicka med returnotan som medföljde din försändelse eller ladda ner den som pdf.

14 DAGARS ÖPPET KÖP
Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du inom 14 dagar returnera det och byta till andra varor, eller få pengarna tillbaka kostnadsfritt.

2-5 DAGARS LEVERANSTID
Från det att vi mottagit din beställning är leveranstiden normalt 2-5 arbetsdagar. Vi skickar alla leveranser med Posten . Om varan är liten kan försändelsen levereras som brev direkt i din brevlåda.[/vc_toggle][vc_toggle title=”KÖPVILLKOR” el_id=”1442690164959-9e6601c2-f8f0″]KÖPVILLKOR
Vid beställning träffas avtal om köp när Gentlemanshop.se bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Gentlemanshop.se databas utan manuell översyn. Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss.

För att få handla från Gentlemanshop.se krävs att du fyllt 18 år eller har målsmans medgivande. Genom att skicka iväg en order bekräftar du köpet och godkänner våra köpvillkor.

Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prisändringar och lagerhållning, eventuellt felaktigt angivna tekniska specifikationer samt för slutförsäljning. Priser och information som anges i kassan är slutgiltig och samtliga priser är angivna inklusive moms.

Vi levererar endast inom Sverige.

1. Priser och betalning

I priserna ingår moms med 25 %.

I kundvagnen kan man se det totala priset för varorna inklusive moms.

Betalsätt

Swish nummer: 123 417 12 86
Betala snabbt och enkelt direkt med din mobil. Du swishar betalningen genom att ange Swishnummer, belopp och ordernummer direkt i Swishappen. Uppgifterna du behöver för att Swisha finns i kassan när du slutför ditt köp och skickas även via mail i din orderbekräftelse. Lika enkelt som när du swishar till en privatperson.

2. Ångerrätt
Enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Återbetalning vid ångerrätt sker inom 14 dagar från den dag då vi mottaget ett meddelande om att du som kund önskar utnyttja ångerrätten. dock avvaktar vi tills dess att varan har kommit åter eller till dess att du som konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, det vill säga oanvänd och ej förstörd eller skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.

Klockor får ej bäras och eventuell skyddsplast får ej avlägsnas.

Vi står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller ej företag.

Alla returer som skickas tillbaka sändes med både en ifylld returnota som medföljde din försändelse eller ladda ner den som pdf och med returfraktsedeln som medföljde din order.

Vid returer som inte uppfyller dessa kriterier kommer vi att kontakta dig och informera om att varan kan returneras till dig som kund mot returfrakt samt hanteringskostnad.

Gentlemanshop.se tillämpar Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

här finner du en länk till konsumentverkets hemsida

3. Leveranstid
Normal leveranstid på lagervaror är 2-5 arbetsdagar.

Undantag kan förekomma vid hög orderingång, då kan leveranstiden bli upp till 7 arbetsdagar.

Beställningsvaror skickas så fort de finns i lager, och kan i vissa fall skickas separat.

Ingen fraktkostnad tillkommer för delleveranser som sker på vårt initiativ.

4. Leveranser
Alla leveranser sker med Posten.

Outlösta försändelser debiteras för närvarande med 249 kr.

5. Fraktalternativ
Alla beställningar skickas med Posten. Beställningen hämtas ut hos ditt närmaste postombud (ange paket ID och visa legitimation). Om försändelsen är liten och lätt kan den i vissa fall levereras direkt i din brevlåda.

6. Fraktkostnad
När du handlar på Gentlemanshop.se utgår en frakt med 59 kr. samtliga returer är fria.

7. Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post, om det är vi som är vållande till förseningen. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör allt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

8. Transportrisken
Om en försändelse skadas under transporten, kan anmälan göras direkt till transportören, och kommer därefter ersättas från dem eller från oss.

Om en försändelse förloras under transporten, kan anmälan göras direkt till transportören eller till oss, och kommer därefter ersättas från dem eller från oss.

9. Returer/Byte/Reklamation
Alla returer ska skickas tillbaka med returfraktsedeln som medföljde din order med returnotan som medföljde din försändelse eller ladda ner den som pdf.

Innan du returnerar en defekt eller fellevererad vara måste du kontakta oss, ibland kan felet lösas utan att varan behöver skickas tillbaka till oss.

Vid retur ska varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

10. Återbetalningsskyldighet
Återbetalningar görs till det Kort/Konto du betalat med. Har du betalt på annat sätt görs återbetalning i första hand till bankkonto och sker inom 14 arbetsdagar. Från det att vi mottagit meddelandet eller från det att varan återkommit till oss alternativt tills dess att konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Återbetalning vid reklamation: vid eventuell omleverans av vara eller avhjälpande av felet vid reklamation kommer eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från Gentlemanshop.se. Retur av vara samt återbetalning kommer ske utan onödigt dröjsmål.

11. Garanti
Gentlemanshop.se säljer alla produkter med 3 års garanti mot fabrikationsfel enligt konsumentköplagen. Garantin gäller ej förbrukningsdetaljer.

Du som kund har 3 års reklamationsrätt. Reklamationen rapporteras till Gentlemanshop.se så snart felet borde ha upptäckts, 2 månader, skälig tid för upptäckt av skada/defekt.

Ditt garantibevis är din orderbekräftelse som du erhåller via e-post.

12. Sekretess och säkerhet Personuppgifter
Alla sidor där du lämnar personliga uppgifter vid köp är säkra sidor (krypterad överföring, SSL-certifikat).

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress telefonnummer och e-postadress. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Gentlemanshop.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

13. Tvist och Force majeure
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal från Gentlemanshop.se, som gör att Gentlemanshop.se ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att Gentlemanshop.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Se även Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

14. Cookies
Cookies är information som skickas från olika sajter och lagras på din hårddisk. Dessa används för att sajterna ska känna igen sina användare när de kommer tillbaka nästa gång. Med hjälp av cookies analyserar vi vår trafik för att urskilja mönster i hur tjänsten används. Dessa analyser ligger till grund för utveckling av tjänstens innehåll och design. Gentlemanshop.se varken säljer eller utbyter personlig information om sina användare såvida vi inte har din uttryckliga medgivelse att göra det.
Vi använder helt enkelt den information vi hämtar in för att förbättra tjänsten för våra användare.

Genom att använda hemsidan accepterar du att vi lagrar information om dig som användare.

15. Falskbeställningar polisanmäls
det är olagligt att beställa varor med annan persons personuppgifter. Polisanmälan görs alltid vid dessa tillfällen. Vid samtliga beställningar loggas IP-adressen.[/vc_toggle][vc_toggle title=”RETUR & BYTE” el_id=”1442690165022-18d8c086-6469″]RETURNERA ELLER BYT EN VARA:
1. Fyll i returnotan som medföljde din försändelse eller ladda ner den som pdf.
Om du vill göra ett byte skall du lägga en ny order på varorna du önskar byta till. Om du väljer betalsättet Faktura eller Delbetalning behöver du inte ligga ute med betalningen.

2.Packa varan väl, det är du som ansvarar för att varan skyddas vid transport. Använd antingen samma emballage som den skickades ut med eller en likvärdig förpackning.

3. Klistra på den medföljande förtryckta returfraktsedeln.

4. Lämna in paketet hos närmaste postombud. Om det står ”Svarspost” på din returfraktsedel kan du lägga paketet i en vanlig Posten brevlåda.

5. När din retur har anlänt till oss kommer återbetalning eller justering av faktura att ske.[/vc_toggle][vc_toggle title=”REKLAMMATION” el_id=”1452009155809-1390f853-0518″]REKLAMERA EN VARA:
1. Kontakta oss och beskriv felet på din vara i ett mail till kund@gentlemanshop.se Om felet är synligt uppskattar vi att du bifogar en bild på detta för att vi enklare skall kunna bedöma och åtgärda felet.

2. Glöm inte skriva ordernummer och artikelnummer på den vara du vill reklamera

3. Vi återkommer med svar inom 24 timmar under vardagar och berättar hur vi går vidare för att lösa ditt ärende

ÅTERSÄNDA EN VARA: (efter kontakt med oss)
1. Fyll i returnotan som medföljde din försändelse eller ladda ner den som pdf.
Om du vill göra ett byte skall du lägga en ny order på varorna du önskar byta till. Om du väljer betalsättet Faktura eller Delbetalning behöver du inte ligga ute med betalningen.

2.Packa varan väl, det är du som ansvarar för att varan skyddas vid transport. Använd antingen samma emballage som den skickades ut med eller en likvärdig förpackning.

3. Klistra på den medföljande förtryckta returfraktsedeln.

4. Lämna in paketet hos närmaste postombud. Om det står ”Svarspost” på din returfraktsedel kan du lägga paketet i en vanlig Posten brevlåda.

5. När din retur har anlänt till oss kommer återbetalning att ske.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”OM GENTLEMANSHOP.SE” el_id=”1442690165093-f2d1b130-856d”]OM GENTLEMANSHOP.SE
Gentlemanshop.se lanserades under hösten 2015 och shoppen ägs och drivs av företaget Topox AB som har sitt kontor i Vänersborg.
Om du har några frågor om oss eller hemsidan så ser vi gärna att du mailar oss till kund@gentlemanshop.se.

FÖRETAGSUPPGIFTER
Topox AB
Org. nummer: 556823-5237
Telefon: 070 267 26 00
E-post: kund@gentlemanshop.se

 

 

[/vc_toggle][vc_toggle title=”KONTAKTA OSS” el_id=”1442690165159-f69d079c-30e1″]

KONTAKTA OSS PÅ NÅGOT AV FÖLJANDE SÄTT:

För ärenden gällande support, beställningar, reklamationer eller andra frågor angående din order vänligen maila till: kund@gentlemanshop.se

Vi besvarar ditt mail inom 24 timmar under vardagar.

ÖVRIG KONTAKT:

Våra dörrar är alltid öppna för dig (måndag till fredag 9,00 – 18,00).

Kontaktformulär

[/vc_toggle]
Back To Top